יום שני, 14 בנובמבר 2011

שיחות הר"ש - הרב שג"ר על עבדות ולפלאפוניה


פלאפונים זה ממש אחד מהדברים ההרסניים ביותר בעולם, זה ממש מזכיר לי את השעבוד של האדם המודרני. יש לך טלפון מה יכול להיות? אני יכול לדבר תוך רגע עם אדם בקצה השני של העולם. אבל מה זה הופך בסוף לנטל, כל אחד הולך עם פלאפון, אז מה תכבה את הטלפון? לא, אולי בדיוק הרגע יצלצל אלי משהו וזה יהיה נורא חשוב; זה בדיוק השעבוד הכי גדול, אנחנו חושבים שאנחנו הופכים לבני חורין בעולם המודרני וזה הרבה יותר משעבד. מכשיר נורא פולשני ואני לא יכול שלא להגיב, זאת הבעיה. מכניס אותי למלכוד, מסתובב עם טלפון... כל רגע יכולים לתפוס אותך. אני חושב זה בדיוק מציין, האדם המודרני חושב שהוא יותר בן חורין אבל הוא הרבה יותר משועבד. כולם הולכים עם פלאפון אז איך אני יכול, אתה רואה אנשים הולכים אבל בעצם הם לא שמים לב איפה הם הולכים כל הזמן מדברים כל הזמן חודרים אליהם... איך בעצם החופש המודרני הוא בעצם שעבוד. יש עכשיו חופש כל נוסעים, יום העצמאות מאד המחיש לי, כולם נוסעים יושבים שעות בפקקים אין לאף אחד את האומץ להגיד בוא שב בבית נשתה תעשה תהנה, לא מוכרחים לצאת, אבל אתה יודע שתתקע ארבע שעות בפקק אחר כך חמש דקות תסתכל במוזיאון חיל האוויר תחזור הביתה כשהילדים בוכים האשה עצבנית וכולם עליך, אבל אף אחד אין לו את האומץ לעשות וזה שעבוד המכונית באה לשחרר אותך והיא הפכה לשעבוד הכי גדול.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה